利用規約
「魔女の迷宮」利用規約
本規約は、株式会社オレンジキューブ(以下「当社」といいます。)が提供するスマートフォン向けアプリ「魔女の迷宮」(以下「本アプリ」といいます。)および本アプリを使用して提供する各種サービス(以下「本サービス」といいます。)の利用に関する条件等を定めるものです。本規約は、本アプリを自身のスマートフォン端末等にインストールして本サービスを利用する者(以下「ユーザー」といいます。)と当社との間の一切の関係に適用されます。
第1章 総則
第1条(本規約への同意、適用範囲)
- ユーザーは、本規約のすべての条項に同意し、遵守しなければなりません。
- 当社が本サービスの提供に際してユーザーに提示するガイドライン、注意事項、メール等にて通知される重要事項、プライバシーポリシー等(以下「ガイドライン等」といいます。)は、本規約の一部を実質的に構成するものとします。なお、ガイドライン等と本規約との間に矛盾する条項が存在する場合は、本規約の条項が優先されるものとします。
- 当社は、本アプリのスマートフォン、タブレット端末等(以下「端末等」といいます。)へのインストールの完了をもってユーザーが本規約のすべての条項に同意したものとみなします。
- 未成年者であるユーザーは、親権者または法定代理人(以下「親権者等」といいます。)の同意を得て本サービスを利用する(本アプリのインストールおよび使用を含むものとし、以降も同様とします。)ものとします。なお、当社は、未成年者であるユーザーが本アプリをインストールした場合、その親権者等がユーザーによる本サービスの利用について同意したものとみなします。
- 本規約および本サービスの提供に際して使用される「時間」は、すべて日本時間(GMT+9:00)を基準とします。
第2条(プレイデータ)
- 本規約において「プレイデータ」とは、ユーザーの端末等に蓄積された本サービスに係るユーザー固有のデータおよびユーザーが本サービスを介して送受信したデータをいいます。
- ユーザーは、一つの端末等において一つのプレイデータのみを作成、プレイすることができます。当社は、ユーザーが同一の端末等内に複数のプレイデータを作成および保有していた場合、そのいずれかまたはすべてを削除することができ、また、それがユーザーの故意によって生じたものであると判断した場合には、当該ユーザーに対して第6条の処分を課すことができます。
- プレイデータは、第4条のバックアップによる場合を除き、ユーザーの端末等にのみ保存されます。ユーザーは、本アプリのアンインストール、端末等の機種変更およびその他の事由により、自身のプレイデータが消失する可能性があることにあらかじめ留意するものとします。
第3条(アプリ内アイテムの購入等)
- 当社は、ユーザーに対して、本サービスでのみ利用することができる電子的データによるアイテム(以下「アプリ内アイテム」といいます。)を配布または販売します。なお、アプリ内アイテムには、本サービス内の「遠征」に参加するための「遠征チケット」も含まれます。
- ユーザーは、Appleストア、GooglePlay、またはその他携帯電話キャリア会社(以下「ストア等」といいます。)が定める手段によってアプリ内アイテムを購入することができます。なお、ストア等は、ユーザーが使用する端末等のOS種別または通信手段等により決定されるものとします。
- ユーザーは、アプリ内アイテムの購入に際して、本規約のほか、ストア等が提示する規約、ガイドライン等に同意し、ストア等が提示する指示等に従う義務を負うものとします。同義務を履行しなかったことによりアプリ内アイテムの購入が完了しなかった場合でも、当社は一切責任を負わないものとします。
- 当社は、ユーザーがアプリ内アイテムの購入申込をした場合、その決済の正常完了の確認後、当該ユーザーが購入申込時にプレイしていたプレイデータにアプリ内アイテムを反映させます。なお、当社が定める期間内に決済完了を確認できない場合、当社は、当該購入申込をキャンセルできるものとします。
- ユーザーは、アプリ内アイテムを購入した場合でも、インターネットの特性上、プレイデータ上へのアプリ内アイテムの反映までにタイムラグが発生することにあらかじめ同意しているものとします。
- 当社は、ユーザーが購入したアプリ内アイテムの本サービス内での効果、そのアイテムを使用したことによって得られる結果等について、いかなる保証等もしないものとします。
- ユーザーは、手段や名目の如何を問わず、第三者に対してアプリ内アイテムを譲渡、貸与、売買等してはなりません。また、アプリ内アイテムを担保に供する等の行為等をしてはなりません。
- 当社は、ユーザーからアプリ内アイテムの購入料金の払い戻し、換金等の要求がなされた場合でも、理由の如何を問わず、同要求に一切応じないものとします。
- 当社は、アプリ内アイテムのプレイデータ間での移行等を、理由の如何を問わず、一切しないものとします。この規定は、ユーザーが異なる端末等において複数のプレイデータを保有する場合についても適用されるものとします。
- 未成年者であるユーザーがアプリ内アイテムの購入手続きをした場合、当社は、あらかじめ親権者等の同意を得ているものとみなします。
- 当社は、本条で定める以外の不正な手段でのアプリ内アイテムの譲渡、入手等を発見した場合、それに関わったすべてのユーザーに対して第6条の処分を課すことができます。
第4条(バックアップ)
- ユーザーは、GooglePlay、i-Cloud等のバックアップ機能を提供するサービス(以下「バックアップサービス」といいます。)を利用することで本サービスのプレイデータをバックアップし、データを同期させることができます。
- ユーザーは、バックアップサービスを活用することで複数の端末等にて一つのプレイデータをプレイすることができます。ただし、それによってプレイデータの不整合その他の不具合が生じた場合でも、当社は、一切の責任を負わないものとします。
- バックアップサービスは、当社以外の第三者が運営するサービスです。ユーザーは、自身の責任においてバックアップサービスを利用しなければなりません。
- プレイデータのバックアップについて、正常に復元できない、最新の状態で復元されない、購入したアプリ内アイテムが反映されない等の問題が生じた場合でも、当社は、いかなる保証等もしないものとします。
第5条(禁止事項)
- ユーザーは、本サービスの利用に際して、以下の行為等をしてはなりません。
- 虚偽の情報および不正なデータ等を送受信する行為
- 不正をする目的で倍速アプリ等(プラグイン等を含みます。)を起動して本サービスを利用する行為
- 当社のサーバーに不正な手段にてアクセスする行為、当社のサーバーに負荷をかけることを目的として大量のデータ等を送受信する行為
- ハッキング行為、スパム行為等、当社、他のユーザー、その他第三者に迷惑を及ぼす行為
- プレイデータやアプリ内アイテムを譲渡、貸与する行為、それらを担保に供する等の行為
- プレイデータを不正に改変等する行為
- ゲームのあらすじやネタバレ、ゲーム画面等を公開または開示する行為
- 著作権、商標権およびその他の知的財産権を含む当社の財産権等を侵害する行為
- 当社および第三者の名誉や信用を毀損する行為
- 当社および第三者に損害を及ぼす行為
- 犯罪または違法行為を助長する恐れのある行為
- 法令等に違反する行為、公序良俗に反する行為
- 第三者に本サービスを利用させる行為、本サービスに係る権利を第三者に譲渡する行為
- その他当社が不適切と判断する一切の行為
- ユーザーは、本アプリの使用に際して、以下の行為を行ってはなりません。
- リバースエンジニアリング、逆コンパイル、逆アセンブル等により解析する行為
- 不正な改変
- 当社が定める以外の手段での複製、第三者への配布等
- その他第8条の目的の範囲外での使用
第6条(罰則規定)
- 当社は、以下の各号のいずれかに該当するユーザーに対して、事前に通知することなく本サービスの利用停止、アプリ内アイテム等の購入申込の拒絶、購入したアプリ内アイテムの没収、または本アプリの使用許諾の解除等の処分を課すことができます。
- 第5条に違反する行為等をした場合
- 本規約およびガイドライン等を故意に違反した場合または悪質な違反行為をした場合
- 当社からの本サービスの利用に関する指示等に従わない場合
- その他ユーザーとして不適切であると当社が判断した場合
- ユーザーは、前項の事由によって本アプリの使用許諾を解除された場合、同解除時点で本サービスの利用に関する各権利等をすべて喪失するものとします。
第2章 本アプリ
第7条(本サービスの利用開始、アプリのインストール・使用)
- 本サービスの利用開始を希望する者(以下「希望者」といいます。)は、本アプリを自身の端末等に正しくインストールしなければなりません。
- 当社は、希望者が以下に該当する場合、当該希望者による本サービスの利用を拒絶することができ、利用開始後である場合においては、当該ユーザーに対して、アクセスの遮断または本アプリの使用許諾の解除をすることができます。
- 未成年者である場合で、親権者等から承諾を得ていないことが判明した場合
- 過去に当社より何らかの処分を受けたことがある場合
- 暴力団、反社会的勢力、右左翼団体の構成員等であることが判明した場合
- その他、当社がユーザーとして不適切であると判断した場合
- ユーザーは、本アプリを当社が推奨する環境(以下「推奨環境」といいます。)下で正しく使用するものとします。なお、推奨環境以外の環境で本アプリを使用した場合または当社がユーザーに対して配布するアップデートバッチ等を適用せずに本アプリを使用した場合、当社は、同使用による損害等について一切の責任を負わないものとします。
第8条(本アプリの著作権・使用許諾)
- 本アプリおよび本サービスに係る著作権およびその他の知的財産権は、すべて当社に帰属します。
- 当社は、ユーザーが個人使用目的の範囲内で本サービスを利用する場合で、且つ本規約の規定を遵守する場合に限り、ユーザーに対して、本サービスの利用を許諾します。
第9条(本サービスの利用終了、アンインストール)
- ユーザーは、本サービスの継続的な利用を終了する場合、第6条の事由によって当社より本アプリの使用許諾を解除された場合、または第14条によって本サービスが終了した場合、本アプリを端末等から正しくアンインストールしなければなりません。
- 当社は、ユーザーが前項のアンインストールを怠っていたことに起因して当該ユーザーの端末等に不具合等が発生した場合でも、一切責任を負わないものとします。
第3章 全般
第10条(本サービスの利用条件)
- ユーザーは、すべて自身の責任において本サービスを利用しなければなりません。
- 本サービスは、インターネットを介してユーザーに提供されます。ユーザーは、すべて自身の責任および費用で本サービスの利用に必要な端末、通信設備等を準備し、パケット通信料等が発生する場合には、そのパケット通信料等を負担するものとします。
- ユーザーは、使用許諾解除後または本サービスの継続的な利用を停止した後であっても、自身の行為等に起因して生じるすべての損害を賠償する義務を負うものとします。
第11条(保証の否認)
- 当社は、以下の事項について、ユーザーに対する保証等を一切しないものとします。
- 本サービスの内容がユーザーの要求および利用目的に合致すること
- 本サービスを介して提供される情報が正確であり、信頼できるものであること
- 本サービスが中断されないこと
- 本サービスを介して送受信した情報が所定の機器等に保存されること、正常に送受信されること、または画面上に表示されること
- 本アプリが全ての端末等において正常に動作すること
- 本サービスに係る情報等がすべての端末等において正常に表示されること
- 当社は、本アプリに掲載される情報、画像、データその他の情報に瑕疵、虚偽その他事実と異なる情報が存在していた場合でも、当該瑕疵等の解消または修正への努力以外の責任を負わないものとします。
- 本サービスは、現状有姿の状態にて提供されるものとします。当社は、本サービスの利用環境に起因して本サービスの一部が正常に動作しないまたは表示等されない状態でユーザーが本サービスを利用した場合であっても、いかなる保証等をしないものとします。
第12条(通知手段)
- 当社からユーザーへの通知方法は、別段に定めのある場合を除き、本アプリ上または公式サイト上での掲示、当社からのプッシュ通知またはその他当社が適当と認める方法によってなされるものとします。
- 本アプリ上または公式サイト上での掲示にて行われる通知は、本アプリまたは公式サイト上に掲載された時点をもって完了するものとします。
- プッシュ通知にてなされる通知は、本アプリがインストールされた端末等に表示された時点をもって完了するものとします。
- 当社は、上記のいずれかの方法によりユーザーに通知を行った場合、異議申し立てがない限り、通知日をもってユーザーが同通知の内容に同意したものとみなします。
- 当社は、ユーザーの故意または過失に起因して当社からの通知が不到達となった場合でも、ユーザーが同通知について異議なく同意したとみなします。
第13条(プライバシーに関する情報の取り扱い)
- 当社は、本サービスの提供に際して、ユーザーからIPアドレス、アクセスログ、クッキー等の情報およびデータを収集します。これらの情報やデータにはユーザー個人を特定しうる情報は、一切含まれません。
- 本アプリ上において掲載される広告等は、前項の情報やデータを利用して表示されます。ユーザーは、これらの情報等の使用についてあらかじめ同意しているものとします。
- 当社は、ユーザーが本サービスに関連して当社に問い合わせやクレーム等をした場合、当該ユーザーからユーザー個人を特定しうる情報(以下「プライバシー情報」といいます。)を収集する場合があります。当社は、ユーザーから収集したプライバシー情報を当社のプライバシーポリシーに則って適切に取り扱います。
第14条(本サービスの一時中断・終了)
- 当社は、天変地異、通信障害等の当社の制御の範囲を超える事態が発生した場合、本サービスのシステム、サーバー等の保守等をする場合または当社が必要であると判断した場合、本サービスの一部または全部を一時的に中断できるものとします。なお、当社は、これらの事態の継続によりサービスの継続的な提供が困難だと判断した場合、第2項の規定に係わらず、ユーザーに対して通知を行わず本サービスを終了できるものとします。
- 当社は、ユーザーに対して、1ヶ月前までに通知を行うことにより本サービスの一部または全部を終了できるものとします。なお、同通知は、本アプリ上への掲載によってなされるものとします。
- 当社は、本サービスの一時中断または終了によって直接または間接に生じるユーザーまたは第三者の損失または損害に対して、一切の責任を負わないものとします。
第15条(損害賠償)
- ユーザーは、本規約に基づく義務等の履行を遅滞した場合、当社からの指示等に従わなかった場合または本規約のいずれかに違反した場合、当社、他のユーザーまたはその他の第三者に生じる損害のすべてを賠償する義務を負うものとします。
- 当社は、ユーザーが本サービスの利用に際して損害をこうむった場合、当該損害が1)当社の故意または重過失に起因して現実に発生した、2)直接かつ通常の範囲である場合に限り、同損害を賠償するものとします。ただし、この場合でも、ユーザーによる当社に対する損害賠償限度額は、いかなる場合もその損害が生じたアプリ内アイテムの購入金額の総額を超えないものとし、購入以外の方法にて入手したアイテムによる損害については対象外とします。
第16条(合意管轄、準拠法)
- 本規約およびガイドライン等は、すべて日本国法に準拠して解釈されるものとします。
- ユーザーは、本規約およびガイドライン等に関連して紛争等が発生した場合、東京地方裁判所において第一審の裁判を行うことにあらかじめ同意するものとします。
- 本規約およびガイドライン等の他国語への翻訳版は、利用者の便宜を図ることのみを目的として当社が提供するものであり、日本語版と翻訳版に齟齬や矛盾が生じる場合、日本語版が優先するものとします。
第17条(本規約の変更)
- 当社は、ユーザーに対して事前に何らの通知を行うことなく、本規約を変更できるものとします。
- 本規約を変更する場合、当社は、変更後の規約の本アプリ上への掲載をもって完了できるものとします。
- ユーザーは、本サービスを利用するごとに本規約を確認するものとします。当社は、本規約の変更後、ユーザーが本サービスを利用したことをもって、当該ユーザーが本規約の変更を確認し、同意したものとみなすことができます。
【制定: 平成30年10月25日】
Terms of Use of “Dungeon of Witches”
These “Terms of Use of Dungeon of Witches” (hereinafter referred to as “These Terms”) are stated as terms and conditions of using of this “Dungeon of Witches App” (hereinafter referred to as “the App”) that is application for smart devices and service provided through the App (hereinafter is referred to as “the Service”) that Orange Cube Co., Ltd. (hereinafter referred to as “the Company”) operates. These Terms shall be applied to any relationship between users who both install the App into his/her smart devices and use the Service (hereinafter referred to as “Users”) and the Company.
Chapter 1. General Provision
Article 1. (Agreement to These Terms, Range of Application)
- User shall acknowledge and agree with all articles of These Terms when he/she uses the Service.
- Any guidelines, cautions, terms, important notices sent by Email, policies, etc. (including Privacy Policy, and hereinafter referred to as “Guidelines”) that the Company provides for the Services should complement and constitute a part of These Terms. Therefore, if any contradiction of provisions between the Guidelines and These Terms exists, the provisions of These Terms shall prevail.
- In the case where User downloads and installs the App on his/her mobile devices (hereinafter referred to as “Terminal”), the Company deems that he/she acknowledges and agrees with all of These Terms at the time of completion of the download and the installation.
- If User is a minor, he/she shall use the Service (including installation and use of the App, and the same shall apply hereinafter) with consent from his/her parents or legal representative (hereinafter referred to as “parents, etc.”). When User who is a minor installs the App, the Company deems that he/she has already obtained consent from his/her parents, etc.
- “Time” which is both used in These Terms and Guidelines, and used for providing the Service is based upon “Japan Standard Time (GMT+9)”.
Article 2. (Play-Data)
- In These Terms, “Play-Data” means both the private data of User stored in his/her Terminal related to the Service and the data that he/she has transmitted and received via the Service.
- User is able to create only one Play-Data per Terminal. If User has created and owned multiple Play-Data in the same Terminal, the Company is able to delete either or all of the Play-Data. In addition, in the case where the Company judges that the creating and owning of the Play-Data is done on his/her purpose, the Company is able to penalize him/her based upon Article 6.
- Play-Data is stored only in his/her Terminal except the case of Backup stated in Article 4. User shall preliminarily acknowledge that his/her Play-Data may delete or disappear because of uninstallation of the App, change of Terminal or other reasons.
Article 3. (Purchase of In-game Items)
- The Company distributes or sells “In-game Items” which is both electromagnetic data and available for only the Service to Users. In addition, In-Game Items contains “Tickets for Conquest” that is the ticket for joining the “Conquest” implemented through the Service.
- User is able to purchase In-game Items and In-game Currencies by method set by Apple Store, Google Play, or other cellphone carrier company (hereinafter referred to as “Store, etc.”). In addition, Store, etc. used at the payment shall be determined by OS type, etc. of Terminal or communication means that he/she uses the Service.
- User acknowledges and agrees not only with These Terms but also with any terms, guidelines, etc. that Store, etc. proposes when he/she purchases In-game Items. In addition, he/she shall also obey the provisions of the terms, etc. and any instructions by the Store, etc. at the time of the purchase. Even if purchase of In-game Items is not concluded due to his/her disobedience of the provisions and the instructions, etc., the Company assumes no liability.
- In the case where User has concluded purchasing of In-game Items, the Company reflects the In-game Items into his/her Play-Data relevant to the purchase after the Company confirms successful completion of the payment. If the Company is unable to confirm completion of the payment within the period that the Company specifies after he/she has applied to purchase, the Company is able to cancel his/her application.
- Even when User gains In-game Items by completion of purchase, User shall previously acknowledge and agree that time lag between reflection of purchased items, etc. into Users’ Play-Data and completion of the payment may occur because of characteristic of internet.
- The Company assumes no guarantee and no responsibility both for any effect of and for any result from using of the In-game Items that he/she has purchased in the Service.
- Users must not transfer, lend, and sell, etc. his /her In-game Items to third party regardless of means and nominal. In addition, he/she also must not give the In-Game Items as security.
- In the case where User requests to refund, exchange for cash, etc. of purchased In-game Items, the Company does not comply with the request regardless of any reasons.
- The Company does not transfer Users’ In-game Items between Play-Data regardless of any reasons. This shall apply to the case where User both uses the Service with multiple Terminals and owns multiple Play-Data with each Terminal.
- In the case where User who is a minor has applied to purchase of In-game Items, the Company deems that he/she has already obtained consent from his/her parents, etc. about the purchase.
- In the case where the Company finds unauthorized assignment or obtaining of In-game Items by any method other than stated in These Terms, the Company is able to penalize all Users involved in the unauthorized assignment, etc. based upon Article 6.
Article 4. (Data Backup)
- User is able to backup his/her Play-Data of the Service and synchronize the data between multiple Terminals by using data backup services (hereinafter referred to as “Backup Services”) such as Google Play, i-Cloud, etc..
- User is able to play same Play-Data with multiple Terminals by using Backup Services. However, if data inconsistency or other defect arises from such use of Play-Data, the Company assumes no liability.
- Backup Service is operated by third party other than the Company. User shall take self-responsibility for using of Backup Services.
- About Backup of Play-Data, even if either User is unable to restore his/her Play-Data normally or to newest one, purchased In-game Items are not reflected to the backed up Play-Data, or other problems occur, the Company assumes no liability.
Article 5. (Prohibition)
- Users must not do any action of the following in using the Service.
- To send or receive false information or illegal data, etc.;
- To use the Service by activating multi speed applications (including plugins, etc.), time saving applications, etc. for the purpose of cheating;
- To access the server(s) that the Company uses for providing the Service illegally, or to burden the server(s) intentionally: such as to send or receive a huge amount of data in a short time;
- To do act that may cause damage on the Company or any third party: such as hacking, sending of viruses, sending of spam mails, etc.;
- To assign, lend or transfer Play-Data or In-game Items to any third party;
- To convert or alter Play-Data illegally;
- To disclose or publish summary, spoilers, or game screen, etc. of the Service;
- To infringe copyright, trademark right or other rights (including intellectual property rights) of the Company;
- To slander or discriminate the Company, other Users, or third party;
- To injure or harm reputation or credit of the Company, other Users, or third party;
- To do act that may promote criminal or illegal behavior;
- To violate the laws of Japan or to do act that offenses against public order and morals;
- To make third party use the Service, or to transfer his/her right relevant to the Service to third party;
- To do any act that the Company judges unsuitable;
- Users must not do any action not only of the previous section but also of the following in using the App.
- To analyze by reverse engineering, disassemble, decompile or other methods;
- To convert or alter illegally;
- To reproduce copies or to distribute by any method other than the Company specifies;
- To do any acts beyond the scope of utilization purpose stated in Article 8;
Article 9. (Penalties)
- In the case where User falls under the following, the Company is able to 1) temporally or permanently suspend his/her using the Service, 2) reject his/her application of purchase In-game Items, 3) confiscate all or part of his/her In-game Items that he/she has purchased, or 4) cancel usage license of the App without any notice.
- In the case where he/she violates the provisions of Article 5;
- In the case where he/she violates These Terms or Guidelines on purpose, or he/she does malicious violation;
- In the case where he/she disobeys any instruction related to important things about the Service by the Company;
- In the case where the Company deems him/her to be unsuitable as User;
- In the case where User has been canceled his/her usage license of the App based upon the previous section, he/she shall lose all right relevant to using the Service at the time of the cancelation.
Chapter 2. The App
Article 10. (Start of Using of the Service, Installation of the App)
- Applicant who hopes to start using the Service (hereinafter referred to as “Applicant”) shall install the App on his/her Terminal through methods that the Company specifies.
- The Company is able to reject use of the Service by Applicant who falls under the following circumstances, or if the Applicant has already used the Service, the Company is able to restrict access to the Service of him/her, to cancel the usage license of the App to him-/her, etc.
- In the case both where he/she is a minor, and where the fact that he/she uses the Service without approval of his/her parents, etc. is revealed;
- In the case where he/she has been penalized by the Company before;
- In the case where the fact that he/she either belongs to, relates to, or has provided funding to antisocial organizations (such as gang group, crime organization, etc.) is revealed;
- In the case where the Company judges him/her to be unsuitable as User;
- User shall use the App under the environment that the Company recommends (hereinafter referred to as “Recommended Environment”). In the case where User uses the App either under environment other than the Recommended Environment or without applying update batches that the Company has distributed to Users, the Company assumes no liability for any damages which arises from his/her improper use of the App.
Article 8. (Copyright, License)
- Copyright and other intellectual property right that relates to the App and the Service shall belong to the Company.
- The Company licenses User to use the App and the Service only when he/she uses both within a scope of purpose of the personal use and by observing provisions of These Terms.
Article 9. (Termination of Using of the Service, Uninstallation of the App)
- In the case where either User hopes to terminate continuing use of the Service, his/her usage license of the App is canceled based upon Article 6, or the Service is terminated based upon Article 14, he/she shall uninstall the App from his/her Terminal correctly.
- In the case where any defect, etc. of Terminal of User arises from his/her neglecting to uninstall the App from his/her Terminal, the Company assumes no liability for the defect, etc.
Chapter 3. General Rules
Article 10. (Conditions of Use the Service)
- User shall take self-responsibility for his/her actions related to using the Service.
- The Service is provided to User via internet. User shall prepare Terminal and Communication equipment, etc. for using the Service with his/her own responsibility and cost, and if communication fee arises, he/she shall pay the communication fee, etc.
- User shall compensate all damages which arise from his/her actions relevant to the Service even after he/she has been canceled his/her usage license or he/she has terminated continuing use of the Service.
Article 11. (Disclaimer of Warranties)
- The company does not give any guarantee to Users about anything of the following.
- Content of the Service meets Users’ require and utilization purpose;
- Information provided through the Service is correct and trustable;
- The Service will not be interrupted for any reasons;
- Information sent or received through the Service is either stored in predetermined devices, normally sent and received, or displayed on the screen correctly;
- The App operates normally with all computer, smartphones, browsers, etc.;
- All information relevant to the Service is displayed correctly on all computer, smartphones, browsers, etc.;
- If any information displayed on screen of the App, images, data or other information contain(s) defect, error, false, or other factually inaccurate information, the Company assumes no liability and responsibility for the defect, etc. other than reasonable effort to eliminate the defect, etc.
- The Service shall be offered on an as-is basis. In the case where User uses the Service in a situation where any part of the Service does not work or is not displayed because of his/her environment to use the Service, the Company assumes no guarantee and no responsibility.
Article 12. (Method of Notice from the Company)
- Method of notice from the Company to User should be (unless otherwise provided for) either by displaying on the screen of the App or on website relevant to the Service (hereinafter referred to as “This Site”), by push notification, or by other method that the Company considers suitable.
- Notice displayed on the screen of the App and on This Site should conclude at the time of completion of the displaying.
- Notice by push notification should conclude at the time of completion of the displaying on the screen of his/her Terminal that the App has been installed.
- In the case where the Company gives notice to User, unless otherwise adverse claim, the Company deems that User has agreed to the notice at the declaration day.
- Although User does not receive notice from the Company caused by an intentional act or a negligence of him/her, the Company deems that he/she has agreed to the notice without any dissent at the declaration day.
Article 13. (Treatment of Information regarding Users’ privacy)
- The Company collects information and data such as IP-address, access log, cookie, etc. from Users. These information and data that the Company collects does not contain personally identifiable information and data.
- Advertisements, etc. placed on the App are selected and placed by using the information and data of previous section. User previously acknowledges and agrees with the use of the information and data by the Company.
- In the case where User makes inquiries or complaints to the Company related to the Service, the Company may collect personally identifiable information (hereinafter referred to as “Privacy Information”) from him/her. The Company treats the Privacy Information collected form him/her appropriately based upon “Privacy Policy”.
Article 14. (Interruption/Termination of the Service)
- In the case either where some kind of emergency arising from the reason beyond the control of the Company such as natural disaster, communication failure, etc. occurs, where the Company conducts maintenance of the system, server, etc., of the Service, or where the Company determines that suspension is required, all or part of the Service may be temporally suspended. Therefore, in the case where the Company finds it difficult to continue providing the Service because of ongoing of the circumstances, notwithstanding the conditions of section 14-2, the Company is able to terminate the Service without adequate notice toward User.
- The Company is able to terminate all or part of the Service with at least 1 month prior notice of the termination day. The notice should be by displaying on the App.
- The Company accepts no liability for any damage of User arising directly or indirectly from the temporary interruption or the termination of the Service.
Article 15. (Indemnification for Damage)
- In the case either where User delays or fails the performance of obligations of These Terms, where he/she disobeys any instruction from the Company, or where he/she violates any provisions of These Terms, he/she shall pay all damages, costs and expenses of the Company, other Users, and any third party.
- In the case where User suffers damage or loss because of using the Service, the Company responds in only the damage which 1) arises from intentional acts or acts of gross negligence of the Company, 2) arises in actuality and in a direct way, and 3) is within the usual range. However, in this case, maximum limitation of indemnity by User against the Company shall not extend beyond amount of purchase price of In-game Items that has caused his/her damage or loss. In addition, damages due to In-game Items obtained by any methods other than purchasing will be excluded.
Article 16. (Jurisdiction/Governing Law)
- These Terms and Guidelines, etc. are governed by and construed in accordance with the Laws and regulations of Japan.
- In the case where dispute among User and the Company arising association with These Terms and Guidelines, etc., User shall acknowledge and agree that Tokyo district court shall have competent and exclusive jurisdiction for the first instance.
- Translations of the Japanese version of These Terms shall be provided for Users’ convenience only. If difference or contradiction between the translation versions and the Japanese version exists, the Japanese version of These Terms shall prevail.
Article 17. (Change of These Terms)
- The Company is able to change These Terms without any prior notice toward User.
- In the case where the Company changes These Terms, the Company is able to conclude at the time of completion of displaying on the screen of the Service and This Site.
- User should check These Terms every time he/she accesses and uses the Service. In the case where User uses the Service after the change of These Terms, the Company deems that User acknowledge and agree with the change of These Terms.
Establishment Date: October 25th, 2018
「魔女的迷宮」使用規章
本規章係株式會社ORANGE CUBE(下稱「本公司」)所提供之智慧型手機應用軟體「魔女的迷宮」(下稱「本應用軟體」)及透過使用本應用軟體,利用我方所提供的各種服務(下稱「本服務」)之相關條件等規定。
本規章適用於下載本應用軟體於自己的智慧型手機等裝置利用本服務者(下稱「用戶」)與本公司之間的所有關係。
第1章 總則
第1條(對本規章之同意、適用範圍)
- 用戶須同意並遵守本規章之所有條款。
- 本公司在提供本服務之際,透過所出示的指導方針、注意事項、電子郵件等通知之重要事項、隱私權保護政策等(下稱「指導方針等」),係由本規章之部分內容所實際構成。此外,指導方針等與本規章之所示條款若有矛盾,應以本規章之條款為優先。
- 本公司在用戶於智慧型手機、平板電腦裝置等(下稱「裝置等」)完成本應用軟體下載之際,視為用戶已同意本規章的所有條款。
- 未成年的用戶,須取得其監護人或法定代理人(下稱「監護人等」)之同意以利用本服務(包含本應用軟體之下載及使用,下亦同)。此外本公司在未成年的用戶完成下載本應用軟體之際,視為該用戶之監護人等已同意本規章的所有條款。
- 本規章及提供本服務之際所使用之「時間」,皆以日本時間(GMT+9:00)為基準。
第2條(遊戲帳號資料)
- 本規章所謂的「遊戲帳號資料」,係積存在用戶之裝置等有關本服務之用戶固有之資料及用戶經由本服務所收發訊息之資料。
- 用戶可僅在一個裝置等建立一個遊戲帳號資料以玩遊戲。本公司可在用戶於同一裝置等內建立及保有複數遊戲帳號資料之際,刪除其中之一或所有的遊戲帳號資料,此外,若本公司判斷該行為係用戶故意之行為,可對該用戶處以第6條所述之處分。
- 遊戲帳號資料除了第4条條所述備份之內容外,僅可保存於用戶之裝置等。用戶應事先留意因解除安裝、變更裝置等之機型及其他事由,以致自身遊戲帳號資料消失之可能性。
第3條(應用軟體內商品項目之購買等)
- 本公司向用戶發送或販售僅可在本服務使用的電子資料商品項目(下稱 「應用軟體內商品項目」)。此外,應用軟體內商品項目包含參加本服務內之「遠征」的「遠征票券」。
- 用戶可透過Apple Store、GooglePlay、或其他手機電信公司(下稱「Store等」)所定之辦法購買應用軟體內商品項目。此外,Store等係依用戶所使用之裝置等OS類別或通信方法所決定。
- 用戶在購買應用軟體內商品項目之際,除了須同意本規章之外,亦須同意Store等所示之規章、指導方針等,承擔遵守Store等所示之指示的義務。若用戶因未履行該義務以致未完成購買應用軟體內商品項目,恕本公司概不負一切責任。
- 本公司於用戶申請購買應用軟體內商品項目之際,確認付款正常後,會顯示應用軟體內商品項目在該用戶申請購買時所使用之遊戲帳號資料內。此外,若本公司在規定時間內未能確認付款完成,本公司可取消該購買申請。
- 用戶在購買應用軟體內商品項目之際,應事先同意由於網路之特性,應用軟體內商品項目顯示在遊戲帳號資料上將會有時差之產生。
- 恕本公司無法對用戶購買軟體內商品項目在本服務內之效果、使用該商品項目可得之結果等作任何保證。
- 不論方法或名目為何,用戶皆不可轉讓、出借、買賣應用軟體內商品項目。此外,不可有將應用軟體內商品項目用作抵押等之行為。
- 不論任何理由,恕本公司皆不應許用戶對於應用軟體內商品項目購買金額之退費、變換現金等要求。
- 不論任何理由,恕本公司皆不提供應用軟體內商品項目之遊戲帳號資料間的轉移等服務。此規定亦適用於用戶再不同裝置等保有複數之遊戲帳號資料之際。
- 本公司在未成年用戶購買應用軟體內商品項目之際,視為該用戶已事先取得監護人等之同意。
- 本公司在發現用戶透過本條所定以外之不正當方法轉讓、取得應用軟體內商品項目之際,可對相關的所有用戶處以第6條所述之處分。
第4條(備份)
- 用戶可利用GooglePlay、i-Cloud等所提供的備份功能服務(下稱「備份服務」)以備份本服務之遊戲帳號資料、同步資料。
- 用戶可活用備份服務以在複數的裝置等以同一個遊戲帳號資料玩遊戲。但是,若因該方法以致遊戲帳號資料缺少整合性或其他造成任何不正常情形之產生,亦恕本公司概不負一切責任。
- 備份服務為本公司以外之第三者所經營、提供之服務。用戶在利用備份服務時,須自行承擔所有責任。
- 關於遊戲帳號資料之備份,不論是發生無法正常復原、無法復原至最新狀態、所購買的應用軟體內商品項目無法顯示等任何問題,亦恕本公司不作任何保證等之應對。
第5條(禁止事項)
- 用戶於利用本服務之際,不可有以下所列任何之行為:
- 收發虛偽的資訊及不正當的資料等之行為。
- 為了不正當之目的,倍速啟動應用軟體等(包含使用外掛程式等)利用本服務之行為。
- 以不正當之方法存取本公司伺服器之行為、或大量收發資料等以增加本公司伺服器負擔為目的之行為。
- 非法入侵電腦網路等駭客之行為、濫發電子訊息之行為等對本公司、其他用戶、其他第三者造成困擾之行為。
- 轉讓、出借遊戲帳號資料或應用軟體內商品項目之行為、將帳號資料或應用軟體內商品項目用作抵押等之行為。
- 將遊戲帳號資料作不正當更改等之行為
- 公開或宣告遊戲概要或透漏遊戲內容之行為
- 侵害包含著作權、商標權及其他智慧財產權等所有本公司財產權之行為
- 毀損本公司及第三者名譽或信用之行為
- 使本公司及第三者遭受損害之行為
- 有助長犯罪或違法行為之虞等行為
- 違反法令等之行為、違反公共秩序或善良風俗之行為
- 讓第三者利用本服務之行為、轉讓本服務相關權利給第三者之行為 其他所有本公司判斷係不適當之行為
- 用戶於使用本應用軟體之際,不可有以下所列任何之行為:
- 透過反向工程、反向編譯、反向組譯等解析之行為。
- 不正當的更改
- 以本公司所定之外的辦法複製、發送給第三者等之行為
- 其他任何於第8條目的範圍外之使用
第6條(罰則規定)
- 本公司可在用戶符合下列任一項行為之際,處以無事先通知停止本服務之利用、拒絕該用戶購買應用軟體內商品項目等之申請、沒收該用戶所購買之應用軟體內商品項目、或取消對該用戶使用本應用軟體之許諾等處分:
- 有違反第5條行為之際。
- 故意違反本規章及指導方針等之際、或有惡意的違規行為之際。
- 不遵守本公司對於本服務之利用等相關指示之際。
- 其他本公司判斷為不適當用戶之際。
- 用戶由於前項所述之事由,被本公司取消使用本應用軟體之許諾之際,同時亦喪失所有利用本服務之相關各權利等資格。
第2章 本應用軟體
第7條(開始利用本服務、下載及使用應用軟體)
- 希望開始利用本服務者(下稱「希望者」),須在個人裝置等正確下載本應用軟體。
- 本公司可在希望者符合下列任一項行為之際,拒絕該希望者利用本服務,若是該用戶已開始利用本服務,本公司則可攔截該用戶之存取,或取消對該用戶使用本應用軟體之許諾:
- 發現未成年用戶未取得監護人等之同意之際
- 過去曾被本公司處以任何處分
- 發現用戶為黑社會組織、反社會勢力、右左翼團體之成員之際
- 其他本公司判斷為不適當用戶之際
- 用戶應在本公司所推薦之環境下(下稱「推薦環境」)正確使用本應用軟體。此外,用戶在推薦環境以外之環境使用本應用軟體,或未應用本公司對用戶發送的更新程式等使用本應用軟體,恕本公司不負賠償因該使用所產生之損失等一切責任。
第8條(本應用軟體之著作權、使用許諾)
- 本應用軟體及本服務之相關著作權及其他智慧財產權,皆歸本公司所有。
- 本公司僅在用戶於個人使用目的範圍內利用本服務,且遵守本規章之規定之際,許諾用戶利用本服務。
第9條(終止利用本服務、解除安裝)
- 用戶在終止繼續利用本服務之際、因第6條所述之事由被本公司取消使用本應用軟體之許諾之際、或因第14條所述本服務終止之際,須在裝置等正確解除安裝本應用軟體。
- 若因用戶因疏於前項所述之解除安裝,造成該用戶裝置等任何不正常情形之產生,亦恕本公司概不負一切責任。
第3章 全般
第10條(本服務之利用條件)
- 用戶在利用本服務時,須自行承擔所有責任。
- 本服務係經由網路提供給用戶使用。用戶在準備利用本服務時所需之裝置、通信設備等,應自行承擔所有責任及費用,並自行負擔其所網路通信產生的費用。
- 用戶在被取消使用許諾後或停止繼續利用本服務後,亦應負起因自身行為所造成的損害之賠償義務。
第11條(保證之否認)
- 關於下列事項,本公司不對用戶作任何保證:
- 本服務之內容符合用戶之要求及利用目的。
- 經由本服務所提供之資訊的正確性、可信賴度。
- 不中斷本服務。
- 經由本服務所收發之資訊可保存於指定機器等裝置、可正常收發訊息,或可顯示於畫面上。
- 本應用軟體可在所有裝置等正常運作。
- 本服務之相關資訊等可正常顯示於所有裝置等。
- 本應用軟體所刊載的資訊、圖像、資料、其他資訊若有瑕疵、虛偽、其他與事實不符之際,本公司除了盡力解決或修正該瑕疵等之外,概不負其他一切責任。
- 本服務係由現有狀態所提供。用戶在利用本服務之際,因本服務之使用環境造成部分本服務無法正常運作或無法顯示等狀態,亦恕本公司不作任何保證。
第12條(通知方式)
- 除另有規定之外,本公司通知用戶之方式係藉由在本應用軟體或官方網站上公布、推播通知或其他本公司所認定之適當方式。
- 本應用軟體或官方網站上所公布之通知,於刊載在本應用軟體或官方網站上之同時,視為已完成通知。
- 經由推播通知所發之通知,於顯示在下載本應用軟體的裝置等之同時,視為已完成通知。
- 本公司經由上述方式通知用戶之際,若用戶無提出任何異議,即視為用戶自通知日起已同意該通知之內容。
- 若因用戶之故意或過失以致未能收到本公司所發之通知,本公司亦視為用戶對該通知無任何異議,已同意該通知之內容。
第13條(隱私權相關資料之處理)
- 本公司在提供本服務之際,蒐集用戶相關之IP地址、存取紀錄、cookie等資訊及資料。上述該資訊或資料,一概未含可識別特定用戶本人之資料。
- 本應用軟體上所刊載之廣告等,皆利用前項所述之資訊或資料以顯示在應用軟體上。用戶應事先同意該資訊等之相關使用。
- 用戶透過本服務聯繫本公司進行諮詢或申訴不滿之際,本公司可能會從用戶蒐集可辨識特定用戶本人之資料(下稱「個人資料」)。本公司係遵守本公司的隱私權保護政策,妥善處理從用戶蒐集而來的個人資料。
第14條(本服務之暫時中斷、終止)
- 本公司在天地變異、通信障礙等超出本公司所能控制範圍之狀態發生之際、為了保護本服務之系統或伺服器等之際、或其他本公司判斷為必要之際,可暫時中斷部分或全部本服務。此外,由於上述狀態之持續,本公司判斷難以繼續提供服務之際,可不限於第2項之規定,不經通知用戶而終止本服務。
- 本公司應在1個月前通知用戶本服務部分或全部終止之事。此外,該通知刊載在本應用軟體之際,視為已完成通知。
- 恕本公司對於因本服務之暫時中斷或終止,所造成用戶或第三者直接或間接之損失或損害,概不負一切責任。
第15條(損害賠償)
- 用戶因延遲履行本規章所定之義務等之際、未遵從本公司指示等之際、或其他任何違反本規章之際,應盡賠償所有因該行為造成本公司、其他用戶或其他第三者的損害之義務。
- 用戶在利用本服務時損遭受之損害,而該損害由於(1)本公司之故意或重大過失而實際產生(2)限於直接且一般範圍內,本公司應賠償該損害。但是,不論在何種情況下,本公司賠償用戶之損害限額,皆不應超過產生該損害的應用軟體內商品項目之購買總金額,且以購買方式外入手之商品項目應不列入損害賠償之對象。
第16條(合意管轄、根據法)
- 本規章及指導方針等,皆應依日本國法為基準作解釋。
- 用戶應事先同意在發生與本規章及指導方針等相關紛爭等之際,將在東京地方法院進行第一審之審判。
- 本公司所提供本規章及指導方針等他國語言之翻譯版本,僅為方便用戶理解,若日文版本與翻譯版本有任何齟齬或矛盾之產生,應以日文版本為優先。
第17條(本規章之更改)
- 本公司可不經事先通知用戶而更改本規章。
- 本公司於刊載更改後之規章在本應用軟體上之同時,視為已完成更改。
- 用戶應在每次利用本服務時確認本規章內容。本公司在更改本規章後,用戶使用本服務之際,視為該用戶已確認本規章之更改,並同意該更改之內容。
【平成30年(西元2018年)10月25日制定】